diumenge, 24 d’abril del 2011

1er Trofeu Munt Bikes (CRONICA)

Ahir dissabte es va disputar la primera de les curses puntuables per la Xallenge 2011 Senior Ma30, si no tenim en compte la Volta a Tarragona.

Amb l´informació de la que disposava, vaig agafar el cotxe i caminet cap al Poligon d´Arenys de Munt, a priori a disputar una cursa sobre un circuit de 1.8 km´s, que no era pla del tot i que es presumia que seria a esprints puntuables.
No em vaig equivocar de gaire, però en el poc que no vaig comptar va ser desiciu i rellevant per al desenvolupament de la cursa!

Arrivat al lloc, em trobo amb un circuit efectivament de 1.8 km´s, sense esprints puntuables (menys mal...) i amb una rampa que feia por! Algú deia que tenia un desnivell del 10%. A més, el tram de baixada era ràpid, molt ràpid i bastant perillós per l´estat de l´asfalt, els passos de vianants elevats que hi habia i restes de sorra que l´organització havia fet el possible per eliminar de la traçada. El cas es que vaig pensar.. El circuit és igual per a tots, o sigui que gassss!

No trigo en trobar la resta de companys de l´equip, que feia ja masses dies que no ens veiem. Alguns com l´Oscar i en josep encara no havia pogut saludar-los fins ahir, va ser un plaer!

Oscar, Josep, jo, albert, Lobo, Quim, Xavi i Javi (super team!!).

En Quim decideix no pendre riscos i no sortir a correr. Això si, es va deixar la pell animant-nos! gracies Quim!

Es dona la sortida de la cursa en linea de 25 voltes al circuit. Només pitar en Javi salta del grup i pren uns metres, però la pujada es dura i no aconsegueix marxar del tot. Els corredors de casa no volen sorpreses i controlen la cursa perfectíssimament.

Donades les característiques del circuit, en ningún moment tinc la sensació de perdre el pilot, ja que desde la primera pujada el pilot s´estira de tal manera que poc a poc es van formant petits grups que fan que la cursa vagi desgranant-se tota sola. Ha estat una cursa dura de veritat, per part meva quan menys còmode anava era quan anava a roda, ja que no trobava el ritme.
Penso que ha estat una cursa individual de cada un.

En les primeres voltes les pulsacions a mil, després vaig agafar un ritme molt bo que em va permetre fer grupeta fins que va atrapar-nos en Raúl Cruz que havia punxat, i va endur-se alguns dels meus companys de viatge endevant. Jo no vaig ni intentar seguir-los.

En la pujada anava justet, però el poc que perdia pujant ho recuperava en la baixada, ja que deseguida vaig agafar les traçades bones dels revolts, i això em va permetre tenir el plus necessari per mantenir el grupet de 4 o 5 que vam formar.

D´inici no tenia gaire clar quina seria la convinació de pinyons i plats, però durant la cursa vaig decidir crec encertadament per les meves caracterísitiques, de fer tot el circuit amb el 53 i anar jugant amb els pinyons.
Al final una cursa per "eliminació" de la qual vam sobreviure poc menys de 30 corredors, dels quals jo crec que vam pendre la sortida uns 60 aproximadament.

Cada cop que es coronava la pujada, quasi s´em posava la pell de gallina de veure la gent que s´aglopava a meta animant a TOTS els corredors, independentment del color del seu mallot. Inclòs em va semblar sentir el meu nom varis cops enla pujada pels altaveus de l´speacker! Impresionant!

Agraïr als companys que desde fora van deixar-se la pell animant-nos als que quedavem en cursa, sense els vostres ànims la cursa encara hagés estat molt més dura!

Amb 1 volta perduda vaig poder acabar el 21 de la cursa. Per equips, l´Amatstrong Cycling Team vam aconseguir pujar al segón calaix del podi.

Classificació Individual.
1. Daniel Gonzalez (Munt Bikes)
2. Israel Nuñez (Martorell Bike)
3. Josep Gironés (Bicis Esteve)
4. Miguel Martin (Sarfa)
5. Albert Bañeres (Munt Bikes)
9. Albert Giol (Amatstrong Cycling Team)
21. Joan Manel Borràs (Amatstrong Cycling Team)
22. Jàvi Puit (Amatstrong Cycling Team)
27. Xavier Casas (Amatstrong Cycling Team)

Classificació per equips.
1. MuntBikes
2. Amatstrong Cycling Team
3. RC Telecom - Skoda
4. Galvesport
5. Biciequip-Skoda

La classificació complerta aqui.

El super Albert tercer seniors! Quin crack!

El meu amic Miguel Angel i la familia no van voler perdre`s l´ocasió de venir a saludar-me. Muchas grácias Micki, me hizo mucha ilusión encontrarme de nuevo con vosotros!

Avans i després de cursa vaig sentir molts comentaris sobre l´estat del circuit i la duresa d´aquest. Jo crec que és un error garrafal fer crítica gratuïta sobre la cursa si no tot el contrari.
Si no vaig errat, l´any passat els companys del Munt Bikes van veure frustrades les seves il·lusions d´organitzar la cursa per motius que desconeixo, suposo que el tema econòmic devia ser-ne un dels importants.
Lluny de llençar la tovallola, aquest any han provat d´organitzar la cursa novament i aquest cop amb els mitjans dels quals disposaven. Circuit? Doncs circuit! Que tenim un polígon? doncs al polígon!
Suposo que quan fem aquest tipus de crítiques no ens parem a pensar els mal de caps que suposen muntar una cursa ciclista, organitzar-la, mirar que tot estigui a punt, que no hi hagin accidents, que la gent vingui a veure la cursa, que la gent co·llabori, i un llarg etc de tasques que s´han de fer..
Ningú obliga ningu a correr, si vas i no t´agrada el circuit, doncs no cal ni que descarreguis la bicicleta del cotxe, no corres i punt.

Des d´aquí vull agraïr a tots els que preneu del vostre temps lliure i molts cops poseu el que no se us demana per aconseguir que es segueixin fent curses ciclistes, independentment de si son de circuit, de ruta, en pujada o en baixada. Que es molt fàcil carregar la bicicleta al cotxe, anar a correr, criticar l´organització, tornar cap a casa i fins la següent..

1. Felicitats Papixulo, m'alegro molt de veure que malgrat les noves obligacions encara trobes temps per competir i entrenar, aquest matí feies patxoca.

Una abraçada.

JT

2. Ei Jaume!! M´ha fet gràcia veure´t, no he donat la volta perquè com sempre vaig amb l´hora enganxada al cul..
    Que feia patxoca? jejejejeje.. Deu ser per la roba AMATSTRONG, jeje..