dilluns, 16 de maig del 2011

Campionat d´Espanya PiB (CRONICA)

Aquest cap de setmana s´ha disputat la vuitena edició del campionat d´Espanya de Policies i Bombers a la localitat de La Pineda-Vilaseca (Tarragona).

Divendres es va fer la proba de CRI que va guanyar en Miguel A. Cherino, rodant a 50km/h de promig!! Jo en la CRI no hi vaig participar.

Al dia següent es va disputar la proba en linea sobre un circuit pràcticament calcat al de l´any passat, amb una modificació en forma de "trampa" als darrers 5 km´s.

Es dona el tret de sortida sota un sol sofocant i comença un passeig neutralitzat de 5 km´s fins Salou. A partir d´aleshores comença la festa!! El meu objectiu arrivar a peu de Teixeta, fer grupeta i a improvisar.

Prenem direcció Montbrió a ritme alt però comode. Fem el gir cap a Mon Roig i després cap a cap a Vilanova d´Escornavou, moment on la carretera deixa de ser plana per començar a esgarrapar les cames dels més fluixos..

Es tensa la corda, s´enfila de un el nombrós grup de corredors mentre va perdent unitats.
Gir a l´esquerra i comença la carretera estreta que després d´uns km´s de puja i baixa frenètics ens durà a Riudecanyes. Millor estar col·locat per davant en aquest tram.. Arrivem a la temuda rampa d´uns 200m al 12% aproximadament on l´ay passat vaig dir adeu al pilot. Aquest any la passo bé, per davant del grup, només hi ha alguns corredors escapats i em mantinc al pilot. Coronem el repetxó i baixada estreta i tècnica fins a Riudecanyes. Salto del grup i prenc un 50 metres que m´ajudaràn a afrontar més relaxat l´entrada al primer repetxó del pantà de Riudecanyes. Bingo! Torno a entrar al grup al pantà i el ritme ja és frenètic, es nota l´aproximació a les primeres rampes del coll de la Teixeta.

Al fons l´aqüeducte en alerta que la festa grossa està a punt de començar!
Primeres rampes i es comença a trencar el pilot. Jo agafo el ritme més ràpid que puc mantenir i faig grupeta de tres o quatre. Per davant molts però per darrera molts més.
Agafo ritme i endavant! Vaig atrapant a alguns corredors fins que coronem un grupet d´uns 10-15. Al fons, a un minut aproximadament es veu un altre grup d´uns 20-25 corredors més.

Tirem a relleus (no tots, com sempre..) i aconseguim enllaçar amb aquest grup a uns 10 km´s de meta. Em diuen que per davant hi ha uns 15 o 20 corredors.
A uns 5 km´s escolto que un li diu a un altre: -El repechón ese que decian ya lo hemos pasado?

Repechón? De quin repetxó parlen aquests dos? si l´any passat era pla fins a meta!! Acabo de pensar això i rotonda a l´esquerra i enfilem una serie de rampes curtes però potentíssimes de fer a plat i a tope de pulsacions!
Jo no sé el que durarà això, però a 5 de meta aquío ja no em deixa ni el "tato"!!
Coronem, estem a 500metres de meta, tot baixada, vaig tercer del grup, hi ha una rotonda perillosa en baixada, 100 metres, gir a esquerra i recta de meta d´uns 200 metres.
Em llenço i surto primer de la rotonda, em trobo en cap de pilot i encara manquen 300 metres.. Que faig!!?? Doncs tira esprint a tope i qui vulgui que et remunti! Millor això que deixar passar i haver de remuntar tú després..

Tiro tot el que puc i a 25 metres de meta em passen crec que 3 corredors. No està malament per haver llençat la volatta desde lluny, molt lluny, massa lluny.. Bé, de tot se n`aprèn..

Pendent de la classificació si no hi ha errades, penso que vaig entrar entre el 20 o 25 de la general. De la categoria no ho sé.

Guanyador un super inspirat Jordi Fernandez, que està fortissim!!!

2 comentaris:

  1. Et vam trobar a faltar a la primera meta volant d'Aragó, era ideal per tú, entrant a 70kmh

    ResponElimina
  2. Ei Javi, a mi també m´hagés encantat estar amb vosaltres!
    Segur que m´haguessin classificat bé, perquè al campionat d´Espanya m´han apuntat 11 minuts més dels que vaig fer, jejeje..
    M´han anotat el 118 de cursa quan en realitat vaig entrar el 30 i 8è de la categoria.
    Bé, ens veiem a Vilajuïga!

    ResponElimina