dijous, 9 de desembre del 2010

CX A les terres de l´Ebre (CRÒNIQUES)

Aquest cap de setmana ha estat farcit de ciclocross. Dissabte vam agafar camí cap a l´Ampolla on teniem l´hotel reservat.

La primera cita va ser diumenge a Tortosa.
Un circuit que al meu gust va ser molt divertit, tot i que s´em fa extrany que en una cursa de CX hi hagi una recta tant llarga d´asfalt. Suposo que deu ser normal, com jo soc nou en això..
El cas es que molt bé el circuit, convinant trams de tècnica amb molta pedra suelta a peu de l´Ebre amb trams de taulons de fusta que es podien fer molt molt ràpid i secció de ziga ziga amb escales a varis nivells. Tot plegat un circuit molt ben disenyat.
La cursa en si no va anar malament. Com sempre es va sortir a mil.
No vaig fer una bona sortida i em vaig col·locar pel mig del pilot en el primer embut. En una petita rampa que amb perícia la podies fer sense baixar de la bici, el del davant meu va posar peu a terra, cosa que va obligar-me a mi i a la resta a posar-hi peu a terra també.
Això va fer que el grup es tallés uns metres.
Posteriorment a tope cada un va agafar el seu lloc a cursa.
A meitat de cursa el plat gran no entrava i tenint en comte que era un circuit on es feia tot a plat gran, va ser un inconvenient important, sobre tot a la recta asfaltada de meta.
Vam fer un grup de 4 corredors, Marc Cadena, Sergi Lopez, Jordi Tardiu i jo.
Als trams de rodar em notava que tenien més força i em costava seguir-los, mentre que en trams d´obstacles jo els feia una mica més ràpid.
Vaig decidir en l´ultima volta entrar el primer a la zona tècnica i tirar a tope als obstacles. Vaig agafar uns deu metres d´avantatge que em van permetre entrar el 1r dels 4 companys de grup, aconseguint el 14è lloc de la classificació de cursa.
Al dia següent en Tardiu em va comentar que habia punxat a l´ultima volta i va perdre uns segons.

La segona cursa a Amposta.
Cursa gran part sobre un circuit de motocross tipus Bellpuig però amb molt menys desnivell. Un tram de 4 taulons, 1 tram d´un tauló a mitg repetxó, recta i contrarecta en asfalt i rampetes, saltirons a gogo i un tram que semblava que passessis per damunt d´una graella gegant..
Escalfant ja vaig veure que el circuit no era per mi, potser faltava algún tram més tècnic. Circuit excel·lent per rodadors amb molta força.
La sortida en asfalt amb lleugera pujada molt ràpida i consegueixo entrar el 3r a la terra, molt bona sortida aquest cop. Avans d´arrivar als obstacles ennlaçats m´avancen dos o tres corredors.
Arrivem als obstacles i un corredor m´intenta avançar per fora de la traçada i m´espitja, cosa que fa que ens enganxem i quasi anem a terra. Jo aconsegueixo salvar la caiguda mentre aguanto amb la ma un altre corredor per que
no caigui. Això va provocar una caiguda al darrera on dos o tres corredors es van veure afectats i alguns altres van haver de posar peu a terra.
Parlant-ne després de cursa, tots vam coincidir en que les sortides de cursa la gent va molt nerviosa i vol avançar massa ràpidament, pot ser hauriem de ser una mica més "prudents"..
Dues voltes a tope aguantant el tipus i de sobte em comencen a avançar corredors un darrera l´altre sense que ni tant sols pogués agafar roda.
A 3 oltes pel final m´avança en Tardiu i probo d´agafar roda, però poc a poc vaig veient com va marxant amb un ritme constant.
L´ultima volta la faig tot lo ràpid que puc i em quedo a pocs metres d´atrapar-lo, però això només hagés fet escalar una posició. Acabo el 19è de cursa amb sensacions extranyes, pot ser les pitjors que he tingut fins ara.
La sensació es que ho he donat tot i no he pogut passar del 19è lloc.

Ara toca descansar i encarar ja les darreres curses de la Copa Catalana 2010.

CLASSIFICACIONS:

2 comentaris:

  1. Estás hecho todo un maquinón socio !!

    ResponElimina
  2. Eei Micky! Gracias, peró aquí el mas tonto hace relojes y sin darte cuenta te dejan atrás, aquí nadie espera, jejeje.. Tienes que andar muy bien para salir a carrera y que no te doble la cabeza, que ya es mucho.
    Ya te digo, aquí la gente va a mil!!
    Eso sí, superdivertido!

    ResponElimina